Min blogglista

fredag 27 april 2012

Egentligen finns det så mycket mer att berätta

Om Les Baux, där Dante hämtade sin beskrivning av Infernot i utsikten från klipphyllan där byn klängde sig fast...

om Rossillon, som var så vacker med sin röda okra-färg i både mark och hus...

om vykorten som inte blev så många i år...

om alla kyrkor vi besökte... 

om ljusen vi tände...
 

om Sainte-Anne som vakade över staden Apt...

om frihet, jämlikhet, broderskap... 

om att en kikare vid Rhone kan vara så vacker...

om den moderna konsten vi också upplevde...

om brödet fransmännen bar under armen...

om porten som var noggrant låst...


eller om allt vandrande och skoskavet som jag fick på köpet.

Men.........
 nu niger jag och tackar min historiekunnige reseledare och vet att jag med stor glädje kommer att minnas denna vår mycket innehållsrika och upplevelserika tredje Provence-vecka.
---Au revoir!---

Då är det helg igen och jag hoppas få njuta av 2012 års vår nummer två.
Ha det gott!! 
Vi ses en stund på valborgsmässoafton. Då  ska jag visa Dig något med stora blå prickar......

2 kommentarer:

  1. Skilli A-M27 april, 2012

    Tackar för Provencenyfikenhet Du väckt.
    Har aldrig längtat till eller tänkt på att besöka Provence.
    Franska!!! Kan inte alls.
    Men nu .. ändå...kanske .??

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder, det finns så mycket som är vackert...om man bara stannar upp och tittar sej omkring.

    SvaraRadera