Min blogglista

måndag 30 april 2012

Valborsmässoafton

I dag är det Valborgsmässoafton.
Som tonåring skulle jag ha årets nya sommarklänning på mig den kvällen även om det snöade. Jag minns speciellt den smårutiga Brigitte-Bardot-klänningen i blått och den prickiga med blå stora prickar på vit botten. Mamma sydde med stor skicklighet och de blev precis så som jag hade önskat. Jag hade ju också ett antal underkjolar under förstås, jag tror de var fem....
Klänningarna är borta sen många år men några bilder finns kvar.
Prickigt i Malmö

Full fart på moppen

På väg, men vart?

I dag är det också blått som gäller men klänning har jag inte haft på länge, länge. Det där med tant Du vet......

Stäm nu in i "Vintern ra" och "Sköna Maj" så kommer nästa månad att bli hur härlig som helst!!

Vi ses på onsdag igen. Då ska jag berätta om hur det gick för mig i fototävlingen...... 

3 kommentarer:

  1. Skilli A-M30 april, 2012

    Vilka minnen.
    Underkjolar.
    Stärkta.
    Med potatismjöl och vatten.
    Men så fiiiin man kände sig, när det var klart.

    Och så fiiiin Du var.

    SvaraRadera
  2. Jag minns också dessa underkjolar, jag tror jag hade en med skumgummi i, Högklackat,nylonstrumpor och strumpeband, ont i fötterna när man gick hem efter dansen. Nu är det fotriktiga skor med stödstrumpor, och sen krycka i handen, det får gå det också.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar prickar
    och äger både mjuka och hårda saker: stekpanna bestick brickor muggar diskborste-trasa dammtrasa halsduk tights keps ...

    Att titta på kort och lätt kunna minnas ungdomstiden känns väl bra.
    På den tiden var (min) midja smal så underkjolarna fick plats ---svårare vore det idag.

    SvaraRadera