Min blogglista

torsdag 29 september 2011

I dag är det Ullas dag

För tjudotre år sedan gick Ulla i pension. Vi firade av henne med pompa och ståt. Jag hämtade henne med Mustangen. Targataket var av och Ulla njöt av fartvinden.
Vi hade bokat rum på en restaurang och där sjöng vi egna låtar om Ulla och spexade hela kvällen lång. Vilken kväll!! Vi hade roligt allihop.
Ulla betydde mycket för vår skola. Alltid lika glad!! Hon kunde alla barnens namn, visste vem som inte tålde vilken mat, såg till att köttbullarna räckte till alla och var som en mormor för både barn och oss vuxna. Ibland kom hon tidigare till jobbet för att hinna baka en kaka till tio-kaffet.
En dag kom Ulla och bjöd oss på Mormorstårtan. Då hade Ulla blivit mormor för första gången och vi firade och delade hennes glädje.
Ullas kök var öppet för alla och det var lika roligt varje gång att titta in till henne. På fredagarna slutade jag tidigare än Ulla och gick då alltid genom hennes kök för att önska henne trevlig helg.  "Nu är det fredag igen..." sa alltid Ulla så fort hon fick se mig i dörröppningen.
Så gick Ulla i pension och en ny "Ulla" anställdes och livet gick vidare. Att det sen gick så fort att själv bli pensionär förvånar mig fortfarande.

Grattis allas vår Ulla!! 
I dag kommer jag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar