Min blogglista

fredag 2 september 2011

Dolly

God förmiddag!!
Ja det är precis så: Dolly har fått sitt namn efter Dolly Parton. Det finns egentligen inga likheter men det finns ett samband i tid, som gjorde att vår hund fick heta Dolly.
Morgonens hundpromenad blev lite längre eftersom vi träffade på en äldre dam med en underbar Golden som blev väldigt intresserad av Dolly. När vi skulle råka på paret en andra gång så tyckte jag synd om damen så jag vek av till en extra slinga.
När man träffar andra hundpromenerare så gäller det ofta att hålla i kopplet. En del använder sig av lyktstolpar och snurrar kopplet runt där. Jag har inte behövt göra det någon gång eftersom Dolly är en lugn och välanpassad hund. Men.... får hon syn på en katt då skulle jag behöva en lyktstolpe direkt.
Nu sover Dolly gott i kökssoffan som vanligt den här tiden.

Ha en gó helg med eller utan hund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar