Min blogglista

torsdag 15 februari 2024

Vet du....

...polymerer är? Inte jag heller tidigare.
Här ser du dom i skepnad av Waterpearls. Från början var de bara någon mm stora men sen... drog dom till sig vatten och blev större och större. Först fyllde dom hela stora vasen och vattnet försvann.
Tulpanerna slokade och jag befriade dom från en stor del av  pärlorna.
Men pärlorna svällde vidare och...
...det började bli trångt igen.
En liten mängd är nu kvar och...
...tulpanerna får både lite lagom stöd och lagom vatten.


 

6 kommentarer:

  1. Vad är nu detta? Trolleri? Hur fick Pdl tag på dem? Miljövänligt? Reklam? Det blev i alla fall vackert!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi fick pärlorna tillsammans med en härlig tulpanbukett.

      Radera
  2. Nästan som ett mirakel
    Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är säkert trolleri. Den vasen som som du såg stod på bordet var full av pärlor men dom syntes bara lite på ytan. När jag tömde vasen kom alla pärlorna tillbaka. 🧙‍♂️

      Radera
  3. Magi...jag har ägt i många år...
    Spolat av dom efter användning och låtit dom torka. De krymper och kan blötas igen. Fiffigt Fint.

    SvaraRadera
  4. N har hatt sånne 👍❤️

    SvaraRadera