Min blogglista

måndag 5 februari 2024

Från köksfönstret

Fick i somras två vita jättefina Saint Paulia. De blommade så länge och vackert utomhus. Kanske skulle jag göra ett försök till att ha dessa inomhus i ett fönster. Som nygift i lägenhet blomstrade dessa växter otroligt mycket men sen, aldrig här hemma trots många försök.
Det syns ju tydligt att det kommer nya blad men...
...hur gör jag då?
På den ena tar jag bort alla de gamla bladen och... 
...undrar vad är rätt?? Jag tittar varje dag efter tecken på knoppar i båda. Ännu ett litet test pågår alltså i köksfönstret. Jag återkommer om detta när första knoppen kommer eller kanske OM första knoppen kommer...




 

3 kommentarer:

  1. Härligt. Då väntar vi på knoppar!
    Såväl ute som i ditt köksfönster.,
    🌱☘️🍀🌿

    SvaraRadera
  2. De ser kraftfulla ut. 👌
    Jag har gett upp.. Jag har bekanta som får dom att blomma jämt...orkideer trivs hos dom också...Clivia blommar hos dom som fått av mig..MEN inte hos mig.

    SvaraRadera
  3. Du har ju gröna fingrar och då tittar det säkert fram ngt fint fram över
    Ingela

    SvaraRadera