Min blogglista

fredag 12 februari 2021

Promenadgalenskap?

 Nej, verkligen inte. Men att promenera är ju en av de numera ganska få aktiviteterna man kan ägna sig åt .
Hur gör jag när backarna ibland känns alltför långa, branta och krävande? Tips för dig också, kanske?
Jag räknar vartannat fotsteg. 
Är det väldigt brant så tänker jag "25 klarar jag alltid" eller "50 klarar jag alltid" Känner jag mig extra alert en dag och backen inte är alldeles extrem så går jag 100 eller 150....  Min hjärna är alltså upptagen med att räkna, inte av att känna efter hur jobbigt det är. Bra både för humör, ork och kondition.... tror jag.
***********'
Ha en fin vandrarhelg så ses vi på måndag igen. 


4 kommentarer:

  1. DU platsar i programmet, Din hjärna av och med Anders Hansen. 🤩 🌟🌠

    SvaraRadera
  2. Låter som ett bra tips!
    Numera går jag med likadana skor med dubbar som du, fast svarta. Det är suveränt!

    SvaraRadera
  3. Tack för den idén! Det ska jag tänka på🏃‍♀️❤️

    SvaraRadera