Min blogglista

fredag 26 februari 2021

En köttfri rätt till

Pasta med grönkålssås... 
... blev en av februari månads köttfria rätter som vi kommer att göra om. Inte underligt att det blev gott med både vispgrädde och vitt vin i såsen.
I helgen kommer det att bli fisk igen. Det vill man inte vara utan. 
(Recepttips från ICAs Buffé)
Kanske blir det också en vegetarisk pizza. Det är gott!
På måndag är det mars månad och då blir det blandad middagsmeny igen precis som vanligt. Det har varit roligt och framför allt lärorikt att tänka annorlunda. 
I morgon ska vi fira en femåring men det berättar jag om på måndag. Ha en fin helg så ses vi nästa vecka igen. 


2 kommentarer:

  1. Roligt ger frågetecken?
    Lärorikt det förstår jag.
    Får man tillräckligt med proteiner, kolhydrater och vitaminer o s v...
    Roligt kan ju vara att klara av det också. Aha! Det förstår jag, en utmaning... Och Ni klarade den med glans 💚 Grönt veghjärta till Er från 🌿

    SvaraRadera
  2. Kul att testa nya recept ibland.
    I mina egenskrivna böcker hittar jag goda varianter på många uppskattade rätter. Glömda får chans igen ...det står GOTT! och då är det sant. ��

    SvaraRadera