Min blogglista

måndag 29 januari 2024

Klockan...

 ...är 07.15 och det är söndag. 
Baklust!! Tänkt och gjort.
Först blev det två Citron- och vallmofrökakor att lägga i frysen.
En småkaka är ju alltid bra att ha hemma i burken. Men... kakorna hårdnade inte. Gång på gång satte jag in plåten i ugnen igen, kollade receptet men fann inget fel. Vad gör jag?
Här började baklusten att ge sig. Då gjorde jag som man gör när man torkar skorpor. Det blev huller om buller på plåten och...
...sen när det var dags för burken då tyckte jag att småkaksbaket också blev lyckat visserligen med en del strul på vägen men ändå...




...

3 kommentarer:

  1. Nöden är uppfinningarna moder.
    Heja Pdl. Kakburken fick sitt. 😜🌿

    SvaraRadera
  2. Ojdå det var tidig baklust....
    Tips..Byt recept nästa gång.

    SvaraRadera
  3. Det gäller att inte ge sig

    SvaraRadera