Min blogglista

måndag 21 augusti 2023

SNART I MÅL

LYCKA kan ju betyda djup glädje, salighet, eufori men också åkerlapp och äng. 
Här fanns på slutet av 1800-talet en lycka med ett litet torp på. När torpet revs tog man tillvara på allt virket och flyttade med det till nästa ställe där man skulle bygga upp sitt nya hem. Här fanns nämligen inte ett enda träd på den tiden så det gällde att ta vara på byggnadsvirket.
Gott om blommor...
...på ängarna och...
...ännu lite mer att läsa.
Så var vi då tillbaka vid Ornungasjön.
Många steg blev men framför allt många härliga upplevelsestunder. Leden gav mersmak och vi hoppas kunna bjuda med någon på en tillsammansvandring här. Den är verkligen värd alla stegen...
********
Ornunga hade mer att bjuda på. Om det kan du läsa i morgon.

2 kommentarer:

  1. Lyckad vandring !
    Min äng är inget att skryta med visst finns det blommor men inte som jag har önskat och försökt.
    De stora blåklockorna blommar än och jag ser dom och blir glad.

    SvaraRadera
  2. Vart tog kommentaren vägen? Den jag skrev och trodde jag publicerade. Den handlade om grannbyn hemma i Dalarna. Den byn heter: LYCKA !

    SvaraRadera