Min blogglista

tisdag 1 augusti 2023

Ack Värmeland du sköna...

 Nu är vi på väg och det är inte vilken väg som helst.
Värmland är det landskap som ligger mig allra varmast om hjärtat. Det är ett arv från min mamma som föddes i Arvika. Hon förblev värmländska i hela sitt liv trots att hon flyttade därifrån i 20-årsåldern.
Under min barndom firade vi ofta semestrar/somrar i Värmland och har fortsatt med det under många år också tillsammans med min egen familj.
På väg till Värmland passar en bensträckare plus fika på Tössestugan alldeles utmärkt. Så också den här gången.
Tössestugan ligger vid E45an 12 km söder om Åmål.
Här finns alltid gott om plats om man nu inte råkar komma precis när en busslast turister har sitt fika- eller lunchstopp här.
Här hade tiden stått stilla Allt var sig likt. Frågan vi ställde oss var om det kommer att vara så i fortsättningen också på vår nostalgitripp till sköna Värmland...

4 kommentarer:

  1. Ja, så härligt med igenkänning.
    Vi känner också igen oss på bilderna. 🍀🌿

    SvaraRadera
  2. Nostalgitrip
    Hur går det med "växthuset" ??

    SvaraRadera
  3. Det gick så bra så. Fanny var hemma tillsammans med Ida och David. 🍅🍅🍅💕

    SvaraRadera
  4. Att återuppliva gamla minnen och gå ett steg tillbaka är trevligt och härligt på många sätt 🙃😘Ingela

    SvaraRadera