Min blogglista

fredag 13 oktober 2017

Förra fredagen...

...hade jag ett inlägg med ett antal växter från trädgården.
Tänk att jag inte såg vad jag såg häromdagen nämligen den blå rosetten. Naturligtvis ville jag föreviga rosetten med kameran.
Hur länge har den suttit där? Var tvungen att titta på bilderna från förra fredagen. Och visst fanns rosetten där redan då. "Det första man blir blind på är ögonen", sa alltid min mamma.
Undrar så vem som gjort en söt rosett av det ljusblå sidenbandet och sen fäst den på grenen. Fint!
*************
Ta det lugnt i dag nu när det är fredagen den 13:e. Själv ska jag till tandläkaren kl. 13.00. Vad tror du om det? 
Ha det gott! Vi ses nästa vecka igen.

4 kommentarer:

  1. Ett fint inslag i naturen! Klart man undrar hur den vackra rosetten kommit dit!
    Tänker på Dig idag kl.13.00.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Skrockkkkk! kl 13.00
    Men lite roligt också med gamla idéer.
    Gå inte under stegen.....
    Inga nycklar på bordet..
    Många rönnbär.....
    Ljusblå rosetter ????

    SvaraRadera
  3. Stackars tandhygienisten var sjuk... Olyckstal för henne. Lyckotal för mig?

    SvaraRadera
  4. Lite knasigt känns det den dagen och lite osäkert för ofta är det ju inte TUR man tänker på. Inget hände här hos oss som störde.
    Det är nog bara en vanlig dag.

    Tandläkarbesök har aldrig stressat mig...MEN på några månader har jag gapat i omgångar timmevis och måst göra kostbara ingrepp. Tur i alla fall att det finns reservdelar när kroppen blivit sliten och fel uppstår.

    SvaraRadera