Min blogglista

tisdag 5 maj 2015

Vad gör man som pensionär...

...när det regnar ute och är kallt fastän det är maj månad?
BAKA kan man ju alltid göra men jag hade ingen jäst. En mjuk kaka? Hade inte tillräckligt med mjöl.
En SOPPA. Jaa! Jag köpte ju ekologiska jordärtskockor från Tygelsjö häromdagen.
Dom är ju lite trassliga att skala men det gick bra.
 I receptet stod att det skulle vara vin i. OK, det ger ju alltid en extra touch åt maten särskilt när det är måndag.... ;)
Det blev gott, jättegott och en go värme spreds både i köket och magen när jag smakade. Förträffligt en regnig dag i maj. Att vi sen blev bortbjudna på middag blev en glad och mycket välsmakande överraskning. Soppan finns kvar till en annan dag.

6 kommentarer:

  1. Jordärtskockor, det har jag inte hemma, men potatis och purjolök, tänkte mej en soppa av dessa råvaror, bjuda dottern Eva på som lunch, bakade matbröd igår.

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde soppa på grönkål... IGÅR ...och det köndes både nyttigt och gott .
    Reklam ivägen på stora datorn...provar om det här funkar bättre.

    SvaraRadera
  3. Det är inte reklam det du ser Lisa. Jag har läst om det och det är ett sätt för systemet att skydda min blogg mot spam och sånt som kan ställa till det. Har alltså inget med reklam att göra men förstår att det är tröttsamt. Sorry!

    SvaraRadera
  4. Det är nog många som kokar soppa i regnväder. Gott!

    SvaraRadera
  5. Skilli A-M05 maj, 2015

    Soppa på vin....
    Festsoppa......

    SvaraRadera