Min blogglista

fredag 22 maj 2015

Nu eller aldrig...

När man blir äldre och framför allt har den där extra tiden så funderar man gärna kring personer man mött under livet. Själv har jag tänkt mycket på Agneta, som var min allra bästa vän under fyra år på Lidingö och några år därefter. Vi började på Skärsätraskolan samtidigt. Vi var alltid tillsammans. När vi blev tonåringar och jag hade flyttat både till Östersund och sen till Malmö tappade vi bort varandra men jag har tänkt mycket på henne under åren. Fick hjälp av en väninna att ta fram en tänkbar person som skulle kunna vara den Agneta, som jag söker. Jag vet ju när hon firar födelsedag...
 Inför hennes födelsedag i maj i år skrev jag så äntligen ett brev till en Agneta men med annat efternamn. Berättade vem jag är och varför jag skrivit brevet.
I GÅR fick jag svar. Sirligt skrivet på vackert brevpapper. Och brevet var undertecknat med DIN LIDINGÖBÄSTIS AGNETA. Tänk, brevet hade kommit till rätt person. Så glad jag blev! Hon vill gärna att vi håller kontakt och dessutom träffas. Kan det bli bättre? Ser verkligen fram emot att träffa henne. Undrar om jag känner igen den lilla söta flickan från Lidingö med de pigga ögonen, lockigt hår och med alltid så fina klänningar?
***********
Ha en fin helg så ses vi på måndag igen!

4 kommentarer:

  1. Skilli A-M22 maj, 2015

    Tänk att rätt Agneta fick ett födelsedagsbrev från Dig!
    Tack vare Skilli-träffar.....lite i alla fall.
    Vi Dina Skillibästisar gläds med Er Lidingöbästisar!
    PS Trodde jag skulle få se en kotte på bloggen idag.... DS

    SvaraRadera
  2. SOLSKENS-historia !!
    Det mötet blir spännande och måste få ta tid så ni hinner ventilera era livsöden. Så viktigt säkert för er båda två. Lycka till med detta!

    SvaraRadera
  3. Så spännande, lycka till!

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset, ringde en vän ifrån förr, det var roligt att prata med henne, kände att hon också uppskattade det .....

    SvaraRadera