Min blogglista

onsdag 6 maj 2015

Spontant inköp

Aubergine äter vi inte ofta eller rättare sagt aldrig. Men dom var så fina där dom låg i affären... Alltså får det bli något med aubergine i. Häromdagen blev vi bjudna på ajvar relish, en slag röra som passar till grönsaker och kött. Inspiration!!
Letade fram ett recept från "kokaihop" och först och främst...
 ...skulle grönsakerna rostas eftersom de skulle skalas.
 I den här fasen av arbetet började det bli panikartat. Dom var fullständigt hopplösa att skala. Övervägde noga om jag inte skulle ge upp men NEJ!!! Skam den som ger sig...
I alla fall... Ett under skedde och en stund senare stod burken där med hemmagjord AJVAR RELISH. Och tänk... den var jättegod! Nästa gång...? ska jag testa att rosta grönsakerna på ett annat sätt.

3 kommentarer:

  1. Skilli A-M06 maj, 2015

    Kan man rosta på olika sätt?

    SvaraRadera
  2. Jag skulle dela paprikorna och ta ur kärnorna före rostningen. Kanske dela paprikorna i fyra delar... Inte vet jag men det är värt att försöka.

    SvaraRadera
  3. Det är felen man lär sig av....har jag hört......
    och ibland är det säkert så.

    SvaraRadera