Min blogglista

fredag 10 januari 2014

Vindsröj

 När julsakerna skulle på plats igen kom energin som jag väntat länge på: Att gå igenom vindarna och rensa, rensa och få ordning och reda på det som ska stå kvar.
Vi började med första sidan med barnstol och julsaker. Barnstolen fick stå kvar tillsammans med legobitarna, skolbänken och lite annat men mycket fick gå.
På andra sidan rensade vi ut resväskor, skidpjäxor, skidor, sovsäckar, flytvästar mm mm mm Dolly ville helst vara längst in på vinden. Hon tyckte vi hade jätteroligt!! En hel del finns kvar. En stor kartong t.ex. med gamla brev, fotografier mm ska jag gå igenom en dag när lusten faller på. Jag tror det blir väldigt spännande. 
Ja, då var det dags för tippen igen...
********
Nu önskar jag Dig en riktigt fin helg gärna med lite sol. 
Nästa vecka ska jag berätta om min mammas kassabok från 1941. Vi ses då!




3 kommentarer:

  1. Härligt när man känner energi komma och man bara vill göra det .....fick en liten släng av det igår,
    började sy .........en väska med segelbåtar på.....

    SvaraRadera
  2. Duktiga människor i Floda och Umeå.
    Jag har så svårt för att kasta.....och inte blir det mycket sytt heller.

    SvaraRadera
  3. "Skynda dig medan du har lust" ...det fungerar i mitt liv.

    Jag har haft en stor kasse med brev som min mamma sparade till mig. Den har stått gömd i många år. I våras läste jag så mycket fint och vackert skrivet ...allt i skrivstil för hand. Imponerande!
    Det mesta är borta nu...jag brände upp det som inte ska läsas av mig fler gånger helt enkelt.
    MEN breven som jag skrev till mor och far om vårt liv med småbarn och hur vi hade det då har jag sparat för att våra killar ska kunna läsa det när de känner lust.

    SvaraRadera