Min blogglista

tisdag 21 januari 2014

Morgonpromenad

På andra sidan motorvägen går vi varje morgon med Dolly.
 Visst, långtradarna dundrar förbi men...
...Dolly kan springa fritt en liten stund.
 När vi ska tillbaka till "vår" sida då går vi genom den smala tunneln. Aldrig när det är nermörkt. Då känns den lite läskig mest för att jag skulle bli så skrämd om jag mötte någon. Är bara rädd för att bli rädd... 
Samma morgon tog jag den här bilden som vanligt med telefonkameran. Stod under en gatlykta men visst blev den märklig? Den är i alla fall bevis på att just Dolly och just jag gick den här vägen. Rejäla kängor i halkan...
Resten av da´n går vi i en helt annan riktning. Då går vi mot skog, sjö och ängar. Tur att de finns så nära...

4 kommentarer:

  1. Det är härligt med att ha en hund att gå ut med, skulle du gå den här promenaden om du inte hade Dolly???
    När jag såg bilden ifrån tunneln så kom jag på att Svenne hade tagit en bild på "ljuset i Tunneln" lägger ut den på min blogg ......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul när vi kan inspirera varandra!
      Nä, jag hade inte gått morgonpromenad om vi inte haft Dolly, i alla fall inte i dag när det var 9 minus på morgonen.

      Radera
  2. Morgonsim eller morgonpromenad...lika gott båda delarna.
    Härligt att kunna välja.

    SvaraRadera
  3. Rädd eller ???
    " Vad gör du med mig otäcka karl ...hoppas jag."

    Här blir det inga morgonpromenader...finns inget som drar och ingen hund som måste rastas. Undrar om hundägare mår mycket bättre än vi andra? Ni får i alla fall mer frisk luft och måste motivera er att gå långa promenader.

    Det verkar sunt och riktigt på alla sätt.

    SvaraRadera