Min blogglista

tisdag 7 januari 2014

Tro det eller ej....

Jag fattar det inte själv men...
nu har jag varit på
Gekås i Ullared. Bildbevis!
Skandinaviens största varuhus.
Vad gör jag här?
Lite tvättmedel kanske?
Eller varför inte ett antal Toblerone?
Hmmm...En hundleksak. Ja!
 Kan Du inte köpa mig?
 Om gubbarna tröttnar så finns det gubbdagis.
 Kanske en blockflöjt?
 Eller en gitarr?
Intet är som väntans tider...
 Oj då, det blev faktiskt ett par tusenlappar till innan det var klart.
Du trodde väl inte det var i vår kassa?
Vår kasse var nog ovanligt liten efter en tur till Gekås i Ullared.
Det blev ett intressant studiebesök men jag kan inte säga att besöket gav mersmak...

6 kommentarer:

  1. Har också svårt med stora köpcenter, men kanske inte IKEA, som håller på att byggas här i Umeå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycka till med IKEA! Man köper i alla fall alltid ljus där. Dessutom roligt att gå och titta om man undviker helgerna. Var där häromdan så nu är förrådet laddat igen.

      Radera
  2. Har varit där.
    En gång.
    Vägen dit, underbar på våren .
    Om man åker över Svenljunga.
    Sedan var det inte långt till Getterön.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi blev bjudna på lunch i Varberg före "studiebesöket". Det regnade på Getterön så det besöket tar vi en annan gång.

      Radera
  3. Ibland är vi olika... för jag tycker Gekås är nåt enastående fenomenalt ställe i sitt tänk och hur de har byggt upp allt detta på ett klokt sätt långt bort i obygden. De hade rekordbesök i somras igen nån gång som ingen annan kan mäta sig med.
    Vi har ju nära dit från Lisabo så när vi bor där åker jag dit ibland. Man bör nog veta lite för att hitta rätt. Då kan man vara där när det är mindre med folk och dessutom köpa exakt samma saker som finns i andra affärer men till ett mycket bättre pris. Medveten förberedd. Det är flera vänner som upptäckt det och ändrat uppfattning... för det räknas kanske inte som fint att handla där. Att åka långa vägar för att komma dit och kunna fynda är kanske mindre klokt men många gör det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst Lisa! Jag tycker också det är bra att handla billigt om man får samma kvalitet och det tror jag verkligen att man kan få på Gekås när det gäller vissa artiklar. Om vi hade varit en familj på sex personer, som de i kassan bredvid, då hade jag nog ändrat inställning. Men för oss två..... Näe!

      Radera