Min blogglista

onsdag 22 augusti 2012

När vi kom hem till Sverige....

...åkte vi omgående till Jula för att inhandla en juice-press. Helt otroligt vilken bra press för 99:-! 
(Är till och med reverserande...)
Visst är det mycket som är annorlunda här hemma mot i Spanien men ett glas färskpressad apelsinjuice går ju alltid att ordna. 
Har redan blivit en god vana!
Däremot joggingturer (Tack för att ni i alla fall blev lite osäkra!) ägnar jag mig inte åt vare sig i Spanien eller här hemma trots de snygga skorna. Annat var det förr!
Promenaden till affären för att handla frukostbrödet passar mig numera mycket bättre.

5 kommentarer:

  1. Hmm...an´te väl de´...
    Juicen ser läcker ut iaf.
    och baka kan Du bäst själv,
    det vet vi.

    SvaraRadera
  2. Det där med juice-press kanske vore något att köpa, vad sjutton är reverserande???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att maskinen byter riktning när den arbetar.

      Radera
  3. VARFÖR fortsatte vi inte efter Tjejmils satsningen?? Det ångrar jag idag.

    Då förbättrade jag mig motionellt rejält och kände mig nöjd och stolt efter varje joggingrunda. Evy Palm som började springa i sen ålder är hur alert som helst fortfarande. Det är beundransvärt.

    SvaraRadera
  4. Juicen ser verkligen läcker ut!
    Smakar säkert som den ser ut!
    Jag känner mig faktiskt nöjd och glad
    efter varje promenad jag tar i egen takt
    och i Filippas förstås, och tänk vad mycket
    jag hinner se och höra! Ta det lugnt!

    SvaraRadera