Min blogglista

måndag 24 april 2023

Sååå härligt...

 ...jag har haft det i eftermiddag.
Vackert dukade bord, en landgång vars like jag aldrig sett och kaffe och biskvi på det.
Men framför allt glad och go stämning inte minst beroende på den svängiga musiken som musikerna stod för.
Det var musikglädje på högsta nivå. Kända poplåtar från 50- och 60-och 70-talen då glädje i musiken var som bäst och mest. Allt från rock´n roll till härliga valsmelodier. Jag sneglade på pianot... tänk att få sätta sig där och få vara en del av den glädjespridargruppen.
Blomdekorationen på borden lottades ut och jag hade tur.
Alla jubilarerna fick var sin maffig ros.
Jag njöt också av att träffa gamla och nya vänner från olika tider i livet. Positiva glada samtal, tillsammanssjung och en musikglädje att ta med sig hem. 

2 kommentarer:

  1. Det blev ju en Mycket Fin Stund på alla sätt och uppskattat.

    SvaraRadera
  2. Inte varit in är på tre dagar. Så idag blir det tre goa stunder med PDL. Här i den första ser jag "längtan". Pianot! Kom igen bara!!! Musiken är ju DIN glädje. Inte så dumt fylla 80 alltså.....

    SvaraRadera