Min blogglista

fredag 28 april 2023

Hols kyrka

Naturligtvis ville vi titta närmare på den fina lilla Hols kyrka när vi nu var där. 
De äldsta delarna är från 1200-talet. I början av 1600-talet plundrades kyrkan av danskarna men restaurerades så småningom.
Ingången till kyrkogården kallas för stiglucka och meddelade här att vi kommit till en Öppen kyrka. Vi hade tur.
I
En vacker och stämningsfull atmosfär mötte oss. 
Dessutom glada psalmböcker... så trevligt.
*************
Ha en fin valborg/första maj helg





3 kommentarer:

  1. Stig lucka i trä. Ovanligt??
    Glada psalmböcker har jag heller aldrig sett. 😊🕊️🌿

    SvaraRadera
  2. En finfin VÅR-helg önskar vi.
    Jag minns att du höll vår-talet vi Nääs brasa...(för länge sen).

    SvaraRadera
  3. Gudrun Rosén28 april, 2023

    Tänk att du minns det Lisa. Jag var så orolig för att börja hosta för jag var lite förkyld. Det gick bra som tur var. Jag kommer väl ihåg vad jag berättade.

    SvaraRadera