Min blogglista

fredag 28 maj 2021

Lyssna/läsa

 Att lyssnaläsa en bok är en speciell upplevelse mycket beroende på vem som läser. Jag har två favoriter:
Katarina Ewerlöf har till exempel läst in Bomullsängeln av Susanna Alakoski och Sofie Sarenbrants hela bokserie i nio böcker med Emma Sköld som huvudperson.  Fenomenal inläsning.
"De sju systrarna" av Lucinda Riley läses av Gunilla Leining. Hon jobbar för Bonniers och har också fått priser för sin inläsning av bl.a. JojoMoyes böcker. Hon får lika högt betyg från mig.
Härliga upplevelser som aldrig tar slut. BookBeat serverar oändlig lyssnaläsning och jag tar emot, njuter och upplever.
***************
Första försommarhelgen? Ha det gott så ses vi nästa vecka igen.





2 kommentarer:

  1. Lyssna/läsa.
    Något jag inte prövat.
    Läser ju mest på nätterna, så känns bökigt men ska aldrig säga aldrig.

    SvaraRadera
  2. Fixade till dagar på sjukhus men orkade inte lyssna då. Det vilar fortfarande .....bokläsning också. Bra att veta att möjligheten finns när lusten kommer.

    SvaraRadera