Min blogglista

torsdag 27 maj 2021

Bra hjälpmedel

Tack vare den här käcka pallen... 
...kan jag tänka mig att ansa lite i landen.
De sen förra året nysatta rabarberns har vuxit upp och vi har också gjort första pajen. Mild och jättegod rabarber.
Här har jag tänkt mig att barnbarnens ringblommefrön från förra året ska komma upp i år också. Lät blommorna ligga kvar på jorden. Får nog fylla på med lite mer frön.
Lite persilja och dill är de kryddor jag använder mest så det fick bli några plantor. Stor glädje med det som växer och ger skörd även om det är i pytteliten skala.

2 kommentarer:

  1. Ser förträffligt ut 🌱🌻☘️!

    SvaraRadera
  2. Lycka till med odlingen.
    Det är kroppsligt jobbigt att påta i jorden.Jag kan numera använda grep igen men det är svårt i slänten...går inte
    med pall. Det är roligt att ha lite land..vi har bara perenner där och blommor i krukor. Jag har ogräs kvar att ta bort efter flera år av höft-problem..och i vår har vi varit i Lisabo ovanligt lite.

    SvaraRadera