Min blogglista

måndag 12 april 2021

Igår...

...läste jag ut eller rättare sagt lyssnade färdigt på den andra boken i Lucinda Rileys romansvit "De sju systrarna".
Lucinda Riley är en irländsk författare vars böcker är översatta till 37 språk och sålda i 30 miljoner exemplar varav 15 miljoner av just "De sju systrarna". Serien består av sju böcker och varje bok består av 579 sidor eller som  för min del 18 timmars lyssnade. 
Bok nummer 1
Underrubrik: Maias bok
Bok nummer 2
Underrubrik: Stormsystern
Sex nu vuxna systrar får meddelande om att deras adoptivfar Pa Sault hastigt har avlidit. De  sex systrarna kommer då hem till godset Atlantis och där får de var sitt kuvert med ledtrådar till sitt förflutna. 
Varje bok börjar i mötet mellan de sex systrarna efter att pappan dött men ur en systers/huvudpersonens perspektiv.
Sex systrar? Ja, jag undrar också. Det finns eller fanns en sjunde syster också och den sjunde boken heter "Den saknade systern" och kommer ut nu i maj på svenska. Jag ser fram emot att läsa alla sju böckerna. Hur blev det som det blev och varför?
Dessa böcker hör till de absolut bästa jag läst. Säger bara, Läs dom du också.







4 kommentarer:

  1. Oj. Vilken romansvit. Släktband.
    Många band...
    Låter nästan jobbigt -
    men bra säger Du. 🤔

    SvaraRadera
  2. Håller med dig Gudrun om att böckerna om de sju systrarna är bra och omväxlande. Man rör sig runt i världen till olika miljöer.
    Har läst alla och väntar nu på den sjunde boken.
    En del har jag läst på svenska och en del på engelska.

    SvaraRadera
  3. Så roligt att du också läst böckerna Malin. Nu har jag börjat på trean om Star.

    SvaraRadera
  4. Har läst och tycker om MEN har inte orkat på l ä n g e. Bokmärket ligger i Star. Jag hoppas snart få lust igen...för flera i serien har jag köpt på Erikshjälpen så dom väntar.

    SvaraRadera