Min blogglista

onsdag 3 mars 2021

Mer vår

Nu har jag kollat i min fina pelargonbok.
Bäst att göra ungefär som det står...
Den här skapelsen har fått överleva i garaget.
Några har fått stå i fönstren i arbetsrummet 
Är väl inte helt lyckliga men är nu klippta
Här har jag satt de små skotten
Står ljust men har markis i skydd mot solen
Fjorton små skott ska jag försöka med. Pratar med dom varje dag. 
Det är något visst med pelargonbarn. Ska bli spännande att se hur många som klarar sig och dessutom blir fina i sommar. 


2 kommentarer:

  1. Rätt dag kommer kommentaren idag.
    Rätt med pelargonervård.
    Ser verkligen ur som de fått bästa vård.
    Älskade pelargoner 💚

    SvaraRadera
  2. Lycka till...det är kul att se utvecklingen...och ofta fungerar det bra.
    Jag har kastat mina..ska köpa nya när det blir dags. ��☀️

    SvaraRadera