Min blogglista

torsdag 25 mars 2021

Bakdag i går

Det gäller att passa på när lusten kommer.
Ibland tar jag recept från nätet även på sånt jag gjort förut.
Det skulle jag inte ha gjort. Elände från början till slut. Det fick bli små gaffelvarianter...
Tur att smaken blev precis densamma.
Lite bullar också när jag ändå höll på. Jag har snöat in på släta bullar med gott om nymortlad kardemumma i. Det är mumma det.
"Bagare Bengtsson Bor Bakom Bergen Bakar Bara Brända Bullar" Tänk att gamla ramsor sitter... 


3 kommentarer:

  1. Så bra vi har det, som har en frys att stoppa in nybakt i. Alltid nybakt nu. Bilderna lockar gommen!
    ☕🍪😋

    SvaraRadera
  2. Kanske orkar jag göra muffins med apelsin/citronsmak. Det är gott att ha nåt till fikat. Igår blev det nybakade vanilj-wienerbröd. Mmums.

    SvaraRadera
  3. Härligt med nybakat! Idag gjorde jag Ingelas kokoskakor med Viktor. Glömde vetemjölet! Det blev en enda stor kaka, lite smulig. Får göra nytt försök en annan dag.

    SvaraRadera