Min blogglista

fredag 13 oktober 2023

Hur gick det då?

Hoppsan...
...så här var det inte riktigt meningen men...
..när man planerar att baka då kan man likaväl börja med havrefranska. Dessa behöver bara jäsa färdiga på plåten och under tiden fortsätter man med nästa bak i köksmaskinen.
Skickar med receptet eftersom det är gammalt och knappast finns på nätet.
Så här ska en deg se ut och kännas under bagarhänderna och...
...så här ska en skrädkaka se ut, hög och med fin färg. Nu är jag nöjd och glad!!!
***********
Ha en fin oktoberhelg.


 

4 kommentarer:

  1. Hur stor frys har ni? Bröd tar plats. Men så gott 🍞🥖 Hembakat 💚🌿

    SvaraRadera
  2. Du är baksugen tydligen. Hur stor frys har ni??
    Vi tog hem frysvaror från Lisabo så nu har vi "köpstopp".

    SvaraRadera
  3. Du kanske som jag har en extrafrys! Jag har fått Tobias gamla frys. Härligt för bär och svamp och lite hembakat. Tack för trevlig läsning i veckan. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Ja, vad gjorde man utan frys.... Min är lite högre än jag själv och det räcker väldigt väl för oss.

    SvaraRadera