Min blogglista

måndag 9 oktober 2023

GOD MÅNDAG

 Jag kan inte skryta med att jag var en bra matmamma. Mina barn fick nöja sig med Mamma Scans köttbullar men korv det fick dom aldrig. Det var inte nyttigt!! Tiden räckte väl inte riktigt till och intresset fanns väl inte heller. 
Nu har jag tid men sen ska lusten och orken finnas till alla dessa nya och säkert väldigt godsmakande recept.
Näää, tacka vet jag en god vegetarisk soppa.
En god potatis- och purjolökssoppa eller varför inte...
...en broccolisoppa.
Om man sen när man mixat soppan blandar i lite grädde, då blir det smarrigt och jag känner mig som en riktigt nöjd matlagerska en liten stund.


2 kommentarer:

  1. Är Du månne en Cajsa Warg?

    SvaraRadera
  2. Hemlagat har det varit hos oss..det är som "passionärer" vi köper t.ex. köttbullar ibland.
    Numera lagar vi mat ihop och det är trivsamt och blir roligare.

    SvaraRadera