Min blogglista

torsdag 12 oktober 2023

Baklusten...

...håller i sig och det är väldigt roligt.  
Bullarna tar så fort slut så nu fick det bli ett femtiotal till att lägga i frysen. Senaste gångerna jag bakat bullar har jag gjort vaniljbullar. Kanelbullar har jag lite tröttnat på.
Frukostbröd behöver jag ofta fylla på och då är de här bröden en favorit. Bakas på yoghurt, grovt mjöl och  frön av olika slag. Jättegott!!
Nu ska jag baka rågsiktskakor, såna med hål i ni vet. Första försöket i går ligger i frysen men blev inte helt lyckade. 
Använde torrjäst, som jag gärna gör, men nu har jag köpt färsk jäst. Då blir det förhoppningsvis bättre. Håll tummarna!
Hur det går, får du reda på i morgon.


3 kommentarer:

  1. Det va som tusan så mycket baklust och energi du hade.
    Vilar du idag ???

    SvaraRadera
  2. Nej nej, i dag städar jag. 😊

    SvaraRadera
  3. Städhjälpen då? Försvann den? 🧹

    SvaraRadera