Min blogglista

torsdag 21 januari 2021

Väninneträff

Egentligen skulle vi varit hemma hos mig den här gången. Som i alla sammanhang nuförtiden så träffas vi ute. Då gäller det att hitta på något annat för träffas ska vi.
I går blev det här i den här öppna slöjdstationen vid Mellannääs. Vi började med gofika och pratade av oss en stund före promenaden.
(Bild Ingela)
Ja, visst är taket vackert slöjdat av kursdeltagare som gått här.
(Bild Ingela)
Gott om utrymme och...
(Bild Ingela)
...massor av härligt prat.
(Bild Katarina)
Så skulle vi då gå en promenad men underlaget var knappast lämpligt  för hopp och lek även om en försökte.
Här måste alla stå stadigt på blankisen för annars kunde det sluta illa. Is och regn kan inte stoppa en för oss alla betydelsefull väninneträff. Ser redan fram emot nästa gång vi träffas. 

4 kommentarer:

  1. Ibland kommer kommentarerna på sms. Kul. Så här stod det:
    "Det här var en minnesvärd utflykt som jag fick vara med om då jag är en av de tokiga väninnorna. Tack allihopa! /Katarina"

    SvaraRadera
  2. Visst var utflykten annorlunda. Tur det finns broddar! Kul att se olika hantverk i fikastugan.
    Vi fick testa på våra kunskaper i allmänbildning. Gick inget vidare för mig och så fick vi smaka ljuvliga biscotti. Mums!
    Tack från en annan av de tokiga vänninorna!

    SvaraRadera
  3. Tur att jag inte var med på detta..jag är inte lika käck. Träffar är viktiga absolut men utemöten i regn/ruskväder..
    avstår jag lätt ifrån. ��☔��

    SvaraRadera
  4. Viktig träff !!!
    Det märks väl när alla ställer upp trots kyla, snöblandat regn och halka. MEN:

    Regn, regn, regn –
    var skall man få hägn? sa trollet G

    »Vi måste», sa trollet K,
    »vårt tak med lera täta.»
    »Ja, det är rysligt», sa M,
    »att sitta i sådan väta!»

    Ler, ler, ler
    vi samlar mer och mer, sa trollet I.

    De smeta och smaska på,
    tills det blir tätat, sållet.
    »Nu har vi det bra ändå»,
    sa A-M, det äldre trollet.

    SvaraRadera