Min blogglista

torsdag 7 januari 2021

Annorlunda II

 
Under förmiddagen på nyårsafton träffade vi god vän och promenerade på Amundön
Vackra vyer där som alltid men på nyårsafton var det folkfest.
Antingen så berodde det på dom annorlunda tiderna vi lever i just nu men jag kan ana att det är liknande varje nyårsafton. Mest var det massor av barnfamiljer. I nästan varje skreva eldade man och grillade korv. Stämningen var på topp.
Och det blev allt mer folkrikt. Parkeringen såg ut som den gör en solig sommarsöndag och fler letade parkeringsplats.
Vi fick finbesök på seneftermiddagen. Utomhus så klart. Så blev det festmiddag på tu man hand.
Dagen avslutades som sig bör med fyrverkeriföreställning utanför fönstret. Telefonen gick varm vid tolvslaget. "The same procedure as last year", som betjänten James sa och "The same procedure as every year", som miss Sophie sa.
Vi önskade GOTT NYTT ÅR så och nu GOD FORTSÄTTNING på det nya året!

4 kommentarer:

  1. GOTT NYTT 2021 !!!
    Trodde PDL skulle ha långt jullov men inte i år.....
    Inte ens trettonhelgen hade passerat när jag fick tips om att nu var den igång igen.
    Trettonhelgen ja, passerade nästan obemärkt i år, till skillnad från om vi i är i Dalarna, då och där avlöser julgransplundringarna varandra med samvaro och lekar.
    Eller som när vi var i Sydamerika, där barnen ställde skorna vid julgranen på kvällen, den femte januari. På morgonen fanns där då en gåva i skon..... De tre vise männen kom ju fram till Nasaret med sina gåvor tretton dagar efter jul. Undrar hur länge vi får behålla den helgen?
    Men idag är idag 2021-01-07.
    2020-01-07 upptäcktes Covid-19 i Kina.
    Den årsdagen tänker jag inte fira.

    SvaraRadera
  2. Vi har mått bra och haft kontakt via datorn på olika sätt...fungerade bättre än jag kunde tro. Det får bli träffar och möten sen.....
    På olika håll i stan var det stora fyrverkerier så nytt år firades och vi kunde ta del inifrån. ��������

    SvaraRadera
  3. Betlehem så klart. Det var ju dit "De tre vise" gick.
    Men så fantastisk hjärnan ät.
    Under promenaden för en stund sedan kom ordet Betlehem bara upp... Varför??? Vad hade jag skrivit?
    Vid kontroll nu, såg jag att visst var det fel. Men nu är det rätt!!!
    Betlehems ⭐

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så märkligt. Visst stod det Nasaret men jag läste Betlehem. 😊

      Radera