Min blogglista

fredag 31 maj 2019

Lycka...

...är att äntligen ha ett litet trädgårdsland där grönsakerna växer så det knakar. Våra jättebjörkar som nu är borta gjorde det omöjligt förut.
 Det gäller att skörda varje dag för jag sår nya rader hela tiden.
Jag tittar ofta till min lilla odling och bara njuuuuter. Kanske har den inte fått något regnvatten och då får den från vattenkannan. Finns det sen ett litet ogrässtrå då är jag direkt där med starka nypan.
Tänk att kunna plocka in en rejäl skål full från med nyskördade grönsaker från den alldeles egna täppan... Lycka!
************
Han en fin ibörjanavjunihelg! I morgon ska vi fira bröllopsdag. Undrar om maken kommer ihåg det?

2 kommentarer:

  1. Omvårdnad är rätta ordet....
    både ute och inne.
    Systerträff här idag- sönd
    och SOLen skiner
    igår bedrövligt regnrusk.
    TUR ska man ha ibland.

    SvaraRadera
  2. Inga gifter...i salladen.
    Men lyckeligt gifta.... Bröllopsdag.
    Vi njuter med Er.

    SvaraRadera