Min blogglista

onsdag 15 maj 2019

Brrrr...

...så kallt vi har haft. Frost på nätterna, som ställer till det för oss "odlare", särskilt när man passar på att åka bort just då. 
Titta på de här små husarknapparna. Jag vet att dom är överlevare både när det gäller frost och torka men visst ser dom tilltufsade ut. 
Min stolthet, mina pallkragar, har klarat sig bra, tack och lov. Ett par nätter har vi täckt våra blommor men nu hoppas jag att gubben Frost lämnat oss för i år. Järnnätterna i juni finns ju kvar i och för sig men nu ska vi hålla oss hemma och stå på vakt!

3 kommentarer:

  1. Skilli A-M15 maj, 2019

    Gumman Tö och Gubben Frost.
    Vilka härliga typer.
    Om dom kommer vid rätt tidpunkt.
    Hon kunde hon Elsa Beskow.

    SvaraRadera
  2. På gång och det verkar bra och fint att se när det växer ...MEN...är detta värt att vara hemma och passa. Det finns att köpa
    (på torg t.ex.)
    Att leva fritt och kunna göra spontana saker är guld värt....eller.?

    SvaraRadera
  3. De små knapparna tar sig igen och
    pallkragarna ser ju jättefina ut.
    Solen jagar nog bort GUbben Frost nu.
    Han har gjort sitt!

    SvaraRadera