Min blogglista

måndag 26 november 2018

Lite till om...

...Freddie Mercury.
 På en studiedag för förskollärare, fritidspedagoger och lärare hade jag ett avsnitt som handlade om förståelsen av olika skolkulturer och hur man på bästa sätt arbetar tillsammans. Har ofta använt musik för att ge mina lyssnare lite tänketid kring det aktuella ämnet. 
I musikens värld möts också olika kulturer emellanåt och resultatet kan bli mer är 1 + 1. Vid det här tillfället fick legenden Freddie Mercury tillsammans med operasångerskan Montserrat Caballé i "Barcelona" illustrera mina föreläsning. Mäktig och härlig musik! Du kan lyssna på Barcelona på YouTube.
Min nästa bok ska bli boken om Freddie Mercury.

2 kommentarer:

  1. Tänk att jag ej minns detta..... eller var det på Berghult? Nu tackar jag för lektionen idag.
    Barcelona med Freddie och Montserrat var härlig njutning.

    SvaraRadera
  2. Det var på Aspenäs enhet. 😊

    SvaraRadera