Min blogglista

måndag 5 november 2018

HJÄLP!

I torsdags la TVn av. Vi upptäckte ganska snart att hela vårt nätverk låg nere. Då blev det först ett funderande kring knappar och anslutningar och när inte det hjälpte så ringde vi Telia. Där såg man att vi inte fick in någon signal från fibern. En tekniker skulle se över fiberinkopplingen på distans och hjälpte inte det så måste det komma ut en tekniker till oss. Lät som det kunde bli långvarigt...Vad gör vi nu?
Vi valde att åka till Teliabutiken och...
...hämta ut en liten mobil wifi-router.
Tvn gick ju inte att koppla in på det nätverket men datorn och telefonerna fick ny kraft efter diverse inställningar. Ordningen var i alla fall delvis återställd. 
Tidigt i lördags morse fick jag ett sms från Telia som sa att allt var i sin ordning igen. Och det var det!! Märkligt att en tekniker kan sitta någonstans i Sverige, eller kanske i världen, och fixa till vår fiberanslutning. Man blir imponerad...

3 kommentarer:

  1. Hualigen...ingen uppkoppling!
    Huawei.....suveränt!
    Huawei.....stora.
    Huawei kommande på alla fronter.
    Det KANSKE blir en sådan mobil nästa gång????

    SvaraRadera
  2. Jag är Oteknisk och hade nog inte klarat ett sånt stopp på egen hand för jag tror mig inte om att fatta deras språk och kommandon. Alla tekniska manualer är obegripliga och svåra att följa...det får min käre make fixa när det kniper. Är det du som är fixaren hos er...??
    TVn är ju ett sällskap och vissa program vill man se...om det går. Så är det!!

    SvaraRadera
  3. Jag blir imponerad av era egna försök att ta reda på vad som var felet. Så bra att det funkar igen för ikväll tittar ni väl på "Vår tid är nu"?

    SvaraRadera