Min blogglista

onsdag 5 september 2018

Jag tar det lite lugnt...

...den här veckan. Hämtar inte upp något från golvet, sätter inte in något i diskmaskinen, bäddar inte sängarna, går inte på gymmet och tränar mm mm. Varför?
På en underbar cykeltur till Särö i måndags hände det på hemvägen som inte får hända. Var tvungen att bromsa häftig och gjorde så med handbromsen.... Huuu... Cykeln fick stopp direkt men inte jag. Landade på ryggen framför cykeln på asfalten. Kanske såg det roligt ut men det var inte roligt. Maken tröstade, hämtade bilen och vi åkte hem. Värktablett och Voltarensalva hjälper mig lite men resultatet är i alla fall en ovanligt försiktig vecka. Får hoppas på nästa.

3 kommentarer:

  1. Så tråkigt att höra! Så går det kanske när man är så aktiv som du. Du får vara rädd om dig. Hoppas du är på banan snart igen.

    SvaraRadera
  2. Ajjjj! Handbromsar är farliga. Har sett exakt en sådan olycka i somras på vår cykeltur. Hur offret landade framför cykeln. STACKARS DIG!!!!säger vi bara. Får nog öva mig lite på handbromsning. Tur Du har många bra böcker och en omtänksam make nu. KRAM!

    SvaraRadera
  3. ILLA !!! Hade du hjälm så du inte skadade huvudet?

    När jag testade handbromsen när cykeln var ny förstod jag att den nöp direkt och det kändes farligt. Det känns osäkert med ojämn väg med spår och stenar i olika storlek. Vi har hjälmar men vi använder dom inte på korta sträckor. Borde göra det.
    Det som händer går ju fort!!

    SvaraRadera