Min blogglista

måndag 17 september 2018

Fjorton dar sen i dag

Läste i GP härom dan...
 Artikeln handlade inte om mig utan om cykelbanor osv. Själv voltade jag ju på den vackraste och säkraste cykelbanan man kan tänka sig. Efter läkarbesök och röntgen förra veckan skulle jag till akuten för att få röntgenresultatet. 
Blev inskriven och "handledsplastad" men sen ville jag inte vara med längre. Hade varit på Vårdcentralen sen kl. 08.30 så jag ville bara hem. Skönt att kunna ta eget beslut.
Ett brev i brevlådan berättade någon dag senare om kotkompression och att jag får leva med smärtan i månader. Ja, det är lite synd om mig men det finns de som har det värre...

2 kommentarer:

  1. Jo - nu är det synd om Dig.
    Långvarig smärta orsakar individen stort lidande. Så stod det i GP igår Hoppas du hittade artikeln på sidan 22 i söndagens tidning, om inte så läs.
    Nu vet vi, att det för Dig är månader och inte år, enligt utlåtandet Ger gott hopp!!!
    Och tycks mig minnas, att Du sa att Dina starka tabletter ger Dig viss lindring. Ta dem i så fall och gör livet drägligt. Kram.

    SvaraRadera
  2. Tur i oturen...det kommer att bli bättre och bra.
    Alla problem får man sätta i samband men värre saker och då inser man att det känns på annat sätt.
    När man inte har nåra krämpor funderar man inte..MEN när man får onda känningar är det det enda man tänker på.
    Hualigen!

    SvaraRadera