Min blogglista

måndag 11 december 2017

Kyrkligt

På morgonpromenden hörde jag röster. Varifrån?
 Dom kom från vårt glasade kyrktorn. Tre arbetare var på väg högst upp i byggnadsställningarna och då är det högt. Inget för mig kan jag berätta... Kyrktornet är bara några år gammalt men något blev fel så firman har nu under en tid arbetat för att åtgärda detta. Tur att det fanns garanti på jobbet.
På kvällspromenaden samma dag var stora delar av byggnadsställningarna borta. Lördagens arbete var alltså att plocka ner byggställningarna. Fortsätter säkert i dag med det sista. Klart till jul förmodar jag.

3 kommentarer:

  1. Vårt vackra kyrktorn i Skallsjö.
    Vi har verkligen vackra kyrktorn i kommunen.
    Lerums kyrkas lökkupoler är också mycket vackra.

    SvaraRadera
  2. Verkade väldigt vågat, men det ser vackert ut.

    SvaraRadera
  3. Påkostat från början antar jag och då ska det ju fungera utan strul.

    SvaraRadera