Min blogglista

måndag 4 december 2017

Äntligen...

...blev det advent. 
 Första ljuset är tänt och...
 ...lilla änglafamiljen har fått komma fram och ser så smittande glada ut.
De traditionella julgardinerna hänger på plats. Dom får vara med hela adventstiden.
Foto; Malin
Den här madeirablomman är kanske förlaga till mina julgardinsblommor från bild i ICA-kuriren. Dessa madeirablommor prydde kära Malins vackra dukning för oss väninnor förra veckan. Så fint. Den dan jag tröttnar på mina julgardiner då tror jag att jag också skulle kunna duka med mina fem blommor.


3 kommentarer:

  1. Inte tröttna inte!!!!
    Vår gamla julstjärna i papper och maken håller på att tröttna på varandra. Inte jag inte och i år sitter hon där. Hon hör ju till.

    SvaraRadera
  2. Här är det fönster som inte behöver gardiner så jag har gett bort så andra kan glädjas åt dom.
    En adventsljusstake i ett fönster och ljusslingan från granen har vi draperat på balkongen. Måttligt med julpynt ryms här.

    SvaraRadera
  3. Så stämningsfullt i ert kök!
    Våra julstjärnor ligger kvar hela advent eftersom sambon ville det.

    SvaraRadera