Min blogglista

måndag 6 november 2017

Allhelgona...

Trots ett i många sammanhang förändrat Sverige, verkar Allhelgonahögtiden vara viktig för såväl gamla som unga.
 Först "hälsade vi på" mina svärföräldrar under dagen och tände det obligatoriska ljuset. Bilkön ringlade sig in på Kvibergs kyrkogård.
 På kvällen gick vi iväg till "vår" kyrkogård.
 På de allra flesta gravarna lyste ljus av olika slag och vi var många som gick runt i mörket.
Där känner vi många Flodabor som har sin sista viloplats här. Gun och Göran, våra kära grannar, gick båda bort under förra året.
Och visst, såg på FB att min mamma, pappa och bror också hade fått besök på Skogskyrkogården i Stockholm. Kändes bra.

3 kommentarer:

  1. Våra anhöriga ligger i minneslundar på olika ställen så vi TÄNKTE på dom... men det gör vi ibland annars också.
    Jag önskar också få min aska strödd i en minneslund. MEN VAR?
    Jo nu vet jag. Här i Kungsbacka finns en vacker begravningsplats i en bokskogskulle och där kan jag önska att jag hamnar.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är en fin helg! Vi var också och "hälsade på" våra föräldrar. En grav finns i Lundby och en i Falkenberg. Vackert och stilla med kransarna och levande ljus.

    SvaraRadera
  3. Ljushelg. Ljus helg.
    Var Du än är.

    SvaraRadera