Min blogglista

torsdag 6 juli 2017

För första gången...

..i mitt liv har jag läst samma bok två gånger.
 Direkt när jag läst ut "Skuggan av ett år"...
 ...för drygt ett år sen bestämde jag mig;
-Jag vill läsa den här boken en gång till.
Och det har jag gjort nu. Visserligen kom jag naturligtvis ihåg den i stora drag men att läsa den och veta, var fascinerande på ett annat sätt. Upplevde mer av de små händelseförloppen och förstod.... nu när jag visste. Jag längtade till boken och mina lässtunder i precis samma grad som jag gjorde första gången.
Behöver jag säga att boken är en av de bästa jag läst?

4 kommentarer:

  1. Har noterat detta, skall låna den ...

    SvaraRadera
  2. Skilli A-M06 juli, 2017

    Var det inte för kort tid, ett år, sedan Du läste boken? Minns man inte för mycket? Eller var det kanske det som gjorde att Du såg detaljerna/händelseförloppen på ett annat sätt?
    Och visst var den bra. Har ju läst den.

    SvaraRadera
  3. Det måste vara en bra bok.

    SvaraRadera
  4. Stämningen i boken kändes lite kuslig kommer jag ihåg. Det var en bok man inte gärna la ifrån sig.

    SvaraRadera