Min blogglista

torsdag 13 februari 2014

Crosstrainer

Ibland har man mycket goda föresatser men som ändå inte blir det som man tänkt sig. En crosstrainer är ju en mycket bra hjälp i att hålla kroppen igång. 
Men... det blev fortsatt träning på "Endorfin", gymmet i Stenkullen, i stället. Behöver komma hemifrån för att få till det regelbundet.
För att bli av med det dåliga samvetet för felköpet satsade jag på Blocket. Inom en timme var träningsredskapet sålt och hämtat av en man som behövde träna sina knän. Säkert bra för honom och mycket bra för mig.
I dag är det träningsdag på Endorfin!

4 kommentarer:

  1. Lycka till med träningen, skall försöka sätta mej på motionscykel och titta på OS under tiden, men varför är det så tråkigt att träna hemma.....

    SvaraRadera
  2. Googlade ordet endorfin.
    Resultatet: Endorfin anses vara kroppens eget morfin.
    Min teori angående Pdl: Tror detta att kunna ta in "nyhetsflödet" och "morfin" samtidigt, känns som en tidsvinst och att dessutom få viss social gemenskap. = Tre flugor i en smäll !

    SvaraRadera
  3. Jag beundrar alla som tränar och kämpar och....jag fixar inte att bli motiverad på såna ställen...jag har försökt. Kollade in på Portens...nej jag vill inte!!
    MEN vi har en motionscykel ... HÖR och HÄPNA... jag cyklar och kollar TV och gör detta 20 min i stort sett varje dag och detta har pågått en längre tid. Det är tålamodsprövande ... så det får räcka med 20 min och kanske gör det någon nytta. Jag hoppas det.

    SvaraRadera