Min blogglista

fredag 22 november 2013

Övervintrar

Vår ängel vakar över växtlusthuset...
...hela året. 
Fåglarna övervintrar också där.
Några stolta fåglar... 
...framträder ännu mer när blommorna gått till vintervila.
Fler söta små fåglar får sitta kvar och vem vet? De kanske kvittrar på julafton till exempel...
-Och jag då, du måste berätta om mig också. Här står jag och fryser om fötterna hela vintern. Jag känner mig i alla fall aldrig ensam...
*******************
Ta nu på Dig ordentligt om fötterna under helgen för det är ju inte skönt att frysa. Ha det gott! Snart är det advent...

3 kommentarer:

  1. Fåglar ute och fåglar inne.
    Sidensvansen såg jag i samlingen.
    Hörde om 80 sidensvansar som fög rakt in i en glavägg längs motorvägen i Partille. 10 klarade sig. Aj, hur vi förstör utan att förstå eller......

    SvaraRadera
  2. Det tror inte jag.
    Fågelkvitter brukar höras först när ljuset återvänder till våren eller...?

    SvaraRadera
  3. Sidensvansens underbara silverklocksläte hörs nu. Om du träffar på en flock, försök att lyssna. Hörde dem idag i Stenkullen och för en vecka sedan vid Kyrkmossen.
    Men de flesta fåglarna hör vi till våren. Helt rätt Lisa.

    SvaraRadera