Min blogglista

onsdag 7 augusti 2013

"...och häcken växte kämpahög...

...kämpahög och kämpahög 
och häcken växte kämpahög, kämpahög."
Om jag nu inte minns fel så var det väl en törnrosahäck...
Här är det en helt annan häck...
 Mjölkörtshäck, har Du hört talas om den tidigare? 
Näe, inte jag heller.
Men just mjölkört har så många minnen knutna till sig så jag kan bara inte ta bort dom ännu. Men bakom mjölkörten står en rhododendron och hukar sig. Tror nog vi har glömt bort den. 
Ett litet tag till får mjölkörten stå kvar men sen...

4 kommentarer:

  1. Så vacker den (rallarrosen, mjölken, mjölkörten) är i närbild. På håll kan den se lite skräpig ut och i bukett blir den "inget". Bara böjer på huvudet.
    Idag var det varmare i vattnet än i luften, när jag njöt morgobdoppet!

    SvaraRadera
  2. Borde alltid förhandsgranska.......
    Morgondoppet....b och n ligger väldigt nära varandra på tangentbordet. Slarvigt.

    SvaraRadera
  3. Just det, rallarrosen var det, mitt minne sviker mej ibland då och då!!

    SvaraRadera
  4. Det är mycket i naturen som är vackert och som VILL växa fritt och gratis. Vi kunde ju lika gärna vårda mossa maskrosor rallarros praktlysing kirskål och diverse annat MEN istället försöker vi med makt och dyra medel rensa undan och ...
    Runt tomten här har vi rallarrosor och praktlysing som jag älskar starkt.De har haft sin fägring och har glatt oss klart för den här sommaren och har bara några toppblommor kvar tyvärr.
    När rallarrosorna nästan blommat klart och gullriset vid vägkanterna blommar var det förr dags för skolstart t.ex.

    SvaraRadera