Min blogglista

måndag 29 oktober 2012

Frostig helg

Visst blev det frostigt kallt och flödande soligt under helgen.
Första snön föll på lördagen...
...och på söndagen var det ännu lite kallare. Nån termometer behövs inte när man har rhododendron men...
 ... snön blev snabbt till vattendroppar.
Efter en lååång sovmorgon på lördagen smakade vi på druvjuicen. Mmmmm...
Så kom energin.... Bort med alla kläder, som bara hängt och hängt i garderoberna, i väntan på... ja, vadå? Ibland fullständiga felköp men oftast älsklingskläder som jag inte kunnat göra mig av med på grund av härliga kvalitéer och material.  Hoppas nu att Myrorna tar emot alltihop och får ihop en slant till Frälsningsarméns arbete. För den sykunnige borde kläderna vara rena guldgruvan...


3 kommentarer:

  1. Det ser ut som att det är vinter även hos Er.
    Just det där att slänga eller lämna in någonstans, så svårt det är, men så skönt när man äntligen kommit till skott.

    SvaraRadera
  2. Kläder. Gamla kläder.
    Oj , så svårt.

    Den tröjan..... kanske kan jag ha den i trädgården?.
    De långbyxorna.... om jag klipper av dem, blir det ju shorts?.
    Jackan.... kul till utklädning?.

    Man kastar ju inget, som går att använda. Fattigmansuppfostran.
    Tack och lov för Röda Korset, Myrorna och alla andra välgörenhetsorganisationer.

    SvaraRadera
  3. Ja precis så håller jag på OCH JUST NU.
    Min inspiration kom igår alltså innan jag läser detta.
    Jag har svårt att plocka bort mina kläder för det jag köper är oftast inte modetrendigt.Lådor och garderober är fyllda och överflödet är stort ...MEN det mesta är helt ok.
    Välfärdsproblem så man skäms.

    SvaraRadera