Min blogglista

måndag 18 juni 2012

Glädje och gemenskap

Vilken rikedom och glädje att fortfarande kunna känna samhörighet med sina fd arbetskamrater. Stora famnen! 
Vi hade en härlig dag, lite snålblåst ute men stor värme hos alla.


Tänk er trettio gormet-älskare på ett knytkalas. Jag har aldrig upplevt liknande buffé någonstans, någon gång som just vid dessa tillfällen. Alla dyker ner i sina kassar och burkar och fat och en helt underbar lunch växer fram. 


Vi går alltid en promenad för att njuta havsluft. Kameran var inte med men telefonen... Ville så gärna föreviga lite från dagen.
 Jag tycker stenar är så vackra och blir ännu vackrare tillsammans
 med strandkål
 med trift
 med ängsull?
 och med små pyttisar :))
 Vår värdinna har helt fantastiska prästkragsängar.
Tusen tack för en fantastisk glädjespridardag! Jag mår så gott tillsammans med er alla!

4 kommentarer:

  1. Det syns att detta måste ha varit en toppendag. Gillar också stenar även klippor där man kan se hur havet, älven eller forsen har format och gjort dem mjuka.
    Häromdagen när jag hämtade mitt barnbarn Klara (5 år)på fritids kom hon fram med en liten sten och sa
    -känn mormor vad mjuk den är

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Att hålla en sten i handen, en liten och rund och len, Kan kännas rätt tryggt, så konstigt. Det är ju bara en sten." (En jättefin dikt/sång för barn av Britt G Hallqvist Passade till Dig tyckte jag)

      Radera
  2. Skilli A-M18 juni, 2012

    Du har ju själv en stor öppen famn.....
    Du bjuder alltid in....
    Tänker på Pdl-bilden.
    Tänker på alla, som får vara med i Pdls kommentarer.
    Tänker på ......

    SvaraRadera
  3. Pingla-4318 juni, 2012

    Att ta med en sten hem och lägga i en skål tillsammans med andra kan också vara ett fint minne.
    Ingela

    SvaraRadera