Min blogglista

fredag 30 december 2011

Nu är verkligen julen över

Hör och häpna!
På julaftonens kväll lyfte ett barnbarn ner mitt dragspel från garderobshyllan. "Du kan väl spela mormor?" Då måste det bli något stilla, sa övriga som blev oroliga för att det skulle bli "Hej tomtegubbar" så där tröttsent på julaftonen. 
Vad är stillare än Stilla natt. På dragspel? Hm.....
Det blev i alla fall så, men stämningsskapande? Nej nej!!!

Foto: Amanda
Nu står dragspelet på sin plats igen och julen är definitivt över för den här gången.
Jag längtar inte tillbaka till julmaten, tomtarna eller julgranen men julen innebär så mycket annat till exempel.....
alla skor i hallen
spela Åsna   (Foto: Amanda)
och Liverpool (Foto: Amanda)
och allt annat jag minns med glädje.
Nu ska jag i alla fall ladda för en trevlig fredagskväll hos dotter med familj och sedan tillsammans med mycket goda vänner på nyårsafton. 
Jag önskar Dig ett fint nyårsfirande med trevlig samvaro, go´ mat och många raketer. Vi ses på måndag igen.

3 kommentarer:

  1. Önskar dej också ett Gott Nytt År!
    Maggan ifrån Umeå

    SvaraRadera
  2. Traditioner är viktiga och betydelsefulla.
    Det är fina såna stunder man tänker på när man inte kan fortsätta av olika skäl.

    Nyårsafton är en kväll vi firar enl.tradition
    (sen 1973) med samma gamla goda vänner. Värdefullt!

    GOTT NYTT ÅR till dig (er)!
    från oss

    SvaraRadera
  3. Dragspelskortet, stövelparaden vilka härliga kort.
    Kort på kortspelen. Hör skratten i luften och likaså suckarna ibland....
    Men slutar så klart med

    GOTT NYTT 2012

    SvaraRadera