Min blogglista

fredag 4 maj 2012

Pärlor i trädgården

Min barndoms käraste blomma!

Visst har jag satt en del lökar av pärlhyacinter men....


...inte alls så många som i år har tittat upp ur jorden.


Pärlhyacinten är blomman från Lidingö. Vi hade den i rabatten på Sveavägen och jag minns att jag som 7-8:åring verkligen beundrade de blå pärlorna.

 

Vi har så många nu så att jag har till och med en liten bukett på köksbordet.


Jag vet ingen färg som är så vacker som just denna.
Ha en skön vårhelg så ses vi på måndag igen!

2 kommentarer:

  1. Skilli A-M04 maj, 2012

    Jo, men visst är den fin pärlhyacinten !!!!
    Håller med.
    Bara namnet PÄRL-hyacint.
    Jag smakar på det.
    Det rullar så fint på tungan.
    För att inte tala om färgen.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte tänkt på smaken förut men visst är den härligt rullande!

      Radera