Min blogglista

onsdag 26 juli 2023

Missa inte utställningen på Eriksberg.

Banksys gatukonst har alltid intresserat mig. Han är en aktivist som på sitt sätt skildrar det stora allvaret kring nutida händelser från hela världen. Det kan vara allt från kriget i Ukraina, långa djurtransporter, flyktingkrisen vid Medelhavet och viktiga miljöfrågor. Alltså var det ett måste att gå på utställningen. Här kommer lite foton därifrån. Hoppas att de inspirerar dig att göra detsamma. 
 












Själv fick jag inte nog av Banksy utan köpte med mig en bok också.
Utställningen har varit i Malmö, visas nu i Göteborg fram till den 8 september och därefter vidare till Stockholm.

4 kommentarer:

  1. Tack för visningen av Banksys. Underfundig..... 🌿

    SvaraRadera
  2. Att bli berörd och "förstå" tanken med konsten är väl meningen..men ibland är det bara konstigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se utställningen. Du kommer att förstå.

      Radera
  3. Mina barnbarn var fascinerade av utställningen, särskilt toaletten. Får nog ta en promenad dit.

    SvaraRadera