Min blogglista

onsdag 5 april 2023

DET KANSKE BEROR PÅ ÅLDERN...

...men varje fredag morgon studsar jag ut till brevlådan för att hämta ICA-kuriren.

Antingen har tidningen blivit mer "up to date" eller så beror det på mig.
Först bläddrar jag lite förstrött men sen...
...är det SUDOKU som gäller. Lyckas aldrig helt med den svårare men jag ger mig inte. Lite fusk kan man ju kosta på sig.
På tal om fusk...
Korsorden som sedan står på tur löser jag det mesta av men i vissa rutor hjälper telefon till. 
SEN...
...börjar jag läsa
om "Tranor i trans" och om "Skånska smultronställen". Ett och annat recept tittar jag ofta lite närmare på utan att för den skull lockas.

Jag har stor glädje av fredagens brevlådeinnehåll nästan ända fram till nästkommande fredag.

3 kommentarer:

  1. Vilken ålder?
    Studs? Sudouo? Korsord? Så nyfikenhet på tranor,smultronställen? Och recept? Ålder???
    Låter som mitt i livet !!!

    SvaraRadera
  2. SMÅ begär...korsord..recept..
    Jag längtar efter Året Runt av samma anledning.

    SvaraRadera
  3. Låter som trevliga sysselsättningar för oss mogna kvinnor!

    SvaraRadera